
Ben je lerarenopleider, pedagogisch begeleider, leraar/coördinator/directie in een basisschool? Wil je meer te weten komen over kwaliteitsvolle interacties, kansarmoede, diversiteit, een sterke overgang van kinderopvang naar kleuterklas naar eerste leerjaar of over professionele leergemeenschappen? Sluit dan aan bij het Vlaanderen-brede vervolgtraject van Kleine Kinderen Grote Kansen. We organiseren 4 lerende netwerken in Brussel: op 12 november 2019, 18 februari 2020, 21 april 2020 en afsluit op 5 oktober 2020. Je kunt ervoor kiezen om het hele traject te volgen, maar je bent ook welkom voor een deel van het traject. Zet jij mee je schouders onder onze maatschappelijke missie? Samen naar meer sociale gelijkheid!
Samen naar meer sociale gelijkheid: verduurzamen, verankeren, verbreden, verdiepen
Locatie: Odisee Brussel, Warmoesberg
Schrijf je via deze link in voor het eerste lerende netwerk.
Ben je benieuwd naar het programma?
Meer informatie over het vervolgproject en de inspiratiesessies kan je hieronder vinden:
Vervolgproject KKGK toelichten: Sofie Verschaeve en dr. Carolien Frijns
Achter de schermen bij de Klasse-filmpjes over kwaliteitsvolle interacties – Juf Jelke en Michel Van Laere (Klasse)
Kwaliteitsvolle talige interacties: duolezing Brecht Peleman (UGent) & dr. Carolien Frijns (Arteveldehogeschool & KU Leuven)
Begrijpend lezen in het onderwijs: wat werkt met kwetsbare leerders? – Saartje Gobyn (Centrum voor Taal en Onderwijs, KU Leuven)
Met welke bril kijk jij naar kinderen en ouders in kansarmoede? Workshop over de 12 brillen van prof. Baldwin Van Gorp –Sofie Verschaeve
Een kwaliteitsvolle relatie opbouwen, hoe doe je dat nu? Samenspel – dr. Caroline Vancraeyveldt (UCLL)
Meer taal, meer denken en meer onderwijstijd. Maximaal megataal –Marlies Algoet (Odisee Brussel) en Evelien Gheeraert (Onderwijscentrum Brussel)