Onze website gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren. Om deze website optimaal te gebruiken vragen we je om akkoord te gaan met ons gebruik van cookies.

Contacteer [email protected] (algemene vragen, vragen over projecten hogescholen en vragen over monitoring) of [email protected] (algemene vragen, vragen over lerende netwerken).
Aarzel dan niet en post het op data.grotekansen.be of stuur een mailtje naar [email protected]
Eveline en Bénédicte: projectleiders Kleine Kinderen Grote Kansen
Samen met alle lerarenopleidingen in Vlaanderen zetten Bénédicte en Eveline hun schouders onder dezelfde maatschappelijke missie: samen naar grote onderwijskansen. Ze zijn verantwoordelijk voor de algemene projectcoördinatie, het organiseren van de KKGK-lerende netwerken en de opvolging van de projecten van de hogescholen
Leen: communicatiemedewerker Kleine Kinderen Grote Kansen
Leen ondersteunt KKGK door de verschillende communicatiekanalen te beheren. Volg ons via Facebook, Twitter of Instagram!
Ik ben verbonden aan het Steunpunt Diversiteit en Leren, UGent (SDL) en werk ook als freelance schrijver (o.m. over tal van onderwijsgerelateerde thema's). Onderwijsvernieuwing en -versterking zijn mijn dada's. Ik ben dus blij mijn schouders onder dit project te kunnen zetten. Kinderen alle kansen geven lijkt een cliché en een boutade, maar wordt hier doorheen de projectjaren stelselmatig en systematisch aangepakt. Van bij de opleiding van toekomstige leerkrachten.
Ik vind dit project erg belangrijk om aan mee te werken omdat kinderen de motor zijn van een maatschappij. Kinderen zouden zorgeloos moeten kunnen spelen, leren en groeien. Kansen geven aan kinderen en jongeren betekent meebouwen aan een maatschappij waar iedereen zich kan thuis voelen, elk vanuit zijn eigen talenten.
Ik ben coördinator in de lerarenopleiding kleuteronderwijs van de Arteveldehogeschool en heel begaan met dit project. Hoe kunnen we onze studenten de beste leeromgeving bieden om met de maatschappelijke realiteit van vandaag te leren omgaan (armoede, meertaligheid, superdiversiteit)? Die vraag houdt me dagelijks bezig in mijn contacten met docenten, studenten en mensen uit het professioneel veld van kleuteronderwijs. Door dit project kunnen we sterkere docenten vormen en kunnen we inzetten op het versterken van leraren, ondersteuners en directies in kleuterscholen. Het feit dat we krachten van zoveel partijen bundelen maakt dit project uniek!
Ik ben docent en projectmedewerker in de opleiding Bachelor kleuteronderwijs. Ik ben graag betrokken bij de thema's omtrent diversiteit en zorg. Reeds vele jaren heb ik een grote affiniteit met kinderen en ouders in kwetsbare situaties. Ik geloof zo sterk in hun mogelijkheden en wens graag voor hen kansen te creëren. Ik ben gedreven om samen te werken aan krachtige leraren in een krachtige samenleving.
De voorbije jaren werkte ik in binnen- en buitenland rond het thema equity in Early Childhood Education. Ik tracht binnen het KKGK-team een verbindende rol op te nemen met focus op promising practices en curriculum design.